انتقال آب خلیج فارس برای صنعت و معدن مهمترین ابرپروژه در دست اجرای کشور

ایسنا/سمنان وزیر صنعت، معدن و تجارت از انتقال آب خلیج فارس برای استفاده در بخش صنعت و معدن به عنوان مهمترین ابرپروژه در دست اجرای این وزارتخانه در دولت سیزدهم یاد کرد. عباس علی آبادی امشب، ۲۹ فروردین ماه در حاشیه آیین افتتاح چند پروژه صنعتی و معدنی در سمنان اظهار کرد: حل معضل کم

کد خبر : 5557
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
انتقال آب خلیج فارس برای صنعت و معدن مهمترین ابرپروژه در دست اجرای کشور



ایسنا/سمنان وزیر صنعت، معدن و تجارت از انتقال آب خلیج فارس برای استفاده در بخش صنعت و معدن به عنوان مهمترین ابرپروژه در دست اجرای این وزارتخانه در دولت سیزدهم یاد کرد.

عباس علی آبادی امشب، ۲۹ فروردین ماه در حاشیه آیین افتتاح چند پروژه صنعتی و معدنی در سمنان اظهار کرد: حل معضل کم آبی در بخش صنعت و معدن ضروری است.

وی با اشاره به کمبود آب در صنایع از تلاش برای تامین منابع آبی خبر داد و تصریح کرد: مضیقه قرار گرفتن مردم و صنعت در برق و آب مورد رضایت رهبر و مردم نیست. باید تلاش کنیم راه را برای مردم هموار کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزارت صمت تمام ظرفیت‌های خود را برای توسعه صنعت بسیج کرده و در همین ارتباط، در موضوع تامین منابع آبی برای صنایع و معادن، ابر پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس، را کلید زده که در حال اجرا ی آن هستیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: ابرپروژه انتقال آب از خلیج فارس، از جمله طرح‌های بزرگ و بی‌نظیر در تاریخ ایران است و این پروژه ملی منابع آبی مورد نیاز بخش صنعت و معدن را از منابع آبی تامین خواهد کرد.

وی همچنین به کمبود انرژی در بخش صنعت پرداخت و گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان با راهبری وزارت صمت در دور اول سفر استانی مصوب شد و در این دور سفر نیز طرح های توسعه‌ای آن پیگیری خواهد شد.

علی آبادی افزود: دو فاز این نیروگاه فردا با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود. این پروژه مهم، تامین برق بخشی از صنعت را به عنوان اولویت های مهم کشور تامین می‌کند.

وی از سمنان به عنوان استانی کاملا صنعتی نام برد و اظهار کرد: استان سمنان ظرفیت‌های صنعتی بسیار فوق العاده‌ای دارد.

این عضو کابینه به شعار سال پرداخت و خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه صنعت هستیم. «جهش تولید با مشارکت مردم» ناظر بر توسعه کمی و کیفی تولید است و ما به دنبال ایجاد تحول اساسی در این استان و اجرایی شدن شعار سال در آن هستیم.

وی با تمجید از تلاش صنعتگران استان سمنان تاکید کرد: وزارت صمت به دنبال آن است تا گره ای از کار صنایع باز و مسیر پیشرفت صنعتگران را هموار تر کند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدها با تمام ظرفیت خود کار نمی کنند افزود: رقم قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان نیاز به کمک دارند، باید  موانع رکود را از راه صنعتگران برداریم. همچنین کمک کنیم واحدهای صنعتی به ظرفیت مد نظر تولید خود برسند.

وی به جشن احیای واحدهای راکد در شهرک صنعتی سمنان به عنوان یکی برنامه‌های سفر رئیس جمهور به سمنان نام برد و گفت: فردا بخشی از برنامه اصلی رئیس جمهور در استان سمنان مربوط به واحدهای راکد و رسیدگی به شرایط احیای آن‌ها است.

وزیر صمت در ادامه از تلاش برای فزایش بهره‌وری در صنایع استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: سمنان به عنوان استانی که بیشترین GDP آن مربوط به صنعت است، باید سهم قابل توجه و بیشتری از انرژی داشته باشند.

به گزارش ایسنا قرار است که سیدابراهیم رئیسی فردا پنجشنبه – ۳۰ فروردین – در جریان دور دوم سفرهای استانی با جمعی از اعضای هیئت دولت به استان سمنان سفر می‌کند. برخی از وزرا و مسوولان نهاد ریاست جمهوری و از جمله وزرای صمت، جهادکشاورزی و…از امروز وارد استان شدند.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.