عواقب بازی اسرائیل با دُم شیر/دستاوردهای تنبیه صهیونیست‌های متجاوز

رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع و آمادگی کامل در برابر عملیات سپاه پاسداران و بهره‌گیری از کمک متحدان غربی خود نتوانست مانع رسیدن ایران به اهدافش شود. به گزارش ایسنا،  در اولین ساعات یک شنبه 26 فروردین ماه روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی

کد خبر : 5478
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
عواقب بازی اسرائیل با دُم شیر/دستاوردهای تنبیه صهیونیست‌های متجاوز



رژیم صهیونیستی با وجود اطلاع و آمادگی کامل در برابر عملیات سپاه پاسداران و بهره‌گیری از کمک متحدان غربی خود نتوانست مانع رسیدن ایران به اهدافش شود.

به گزارش ایسنا،  در اولین ساعات یک شنبه 26 فروردین ماه روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد. عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی دارای نکات مختلفی است. این اقدام، یک عملیات غافلگیرانه نبود. ایران از قبل اعلام کرده بود که پاسخ جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری و شهادت مستشاران خود را خواهد داد. طی روزهای گذشته نیز مقامات مختلف اروپایی از ایران خواسته بودند که اقدامی انجام ندهد، اما ایران بر حق پاسخ مشروع خود تاکید کرده بود.

حسین امیر عبداللهیان در روز ۲۴ فروردین ماه در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:« در پاسخ به تماس‌های تلفنی آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس و پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.»

رهبر انقلاب هم در مراسم نماز روز عید فطر تاکید کردند که صهیونیست‌ها تنبیه خواهند شد. دشمن هم بر همین اساس آمادگی حمله ایران را داشت و خود را در اوج آمادگی قرار داده بود اما باز هم موشک‌های ایران به اهداف از قبل تعیین شده برخورد کرد. هرچند اسرائیل سعی دارد که خسارات این حمله را کم جلوه دهد.

این عملیات سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء داد و حتی تماس‌های مکرر مقامات غرب برای منصرف کردن ایران از پاسخ به اسرائیل هم بی‌فایده بود. همین بازدارندگی موجب شد که امروز بایدن رئیس جمهور آمریکا به نتانیاهو اعلام کند که « ایالات متحده در عملیات‌های هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.» بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا هم تاکید کرد که « این کشور به دنبال تنش با ایران نیست.»

از دیگر نکات قابل توجه عملیات شب گذشته، فعال بودن دیپلماسی بود. همزمان با شلیک موشک‌ها، وزارت خارجه و نمایندگی ایران در سازمان ملل به تبیین دلیل این عملیات پرداختند و به منشور سازمان ملل برای دفاع مشروع استناد کردند.

وزارت امور خارجه کشورمان دیشب با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد:« نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به‌ ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز پس از این حمله اعلام کرد که« اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود.»

از سویی این عملیات همه جانبه و گسترده نبود، بلکه به صورت کنترل شده و نقطه زنی بود و فقط بخشی از توان نظامی ایران در زمینه پهپادی و موشک‌های کروز و بالستیک در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت. طبق گفته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، « در این عملیات مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای صهیونیست‌ها در ارتفاعات جبل الشیخ تامین می‌کرد و هم پایگاه هوایی نواتیم که حمله به کنسولگری ایران از آنجا صورت گرفته بود، هدف قرار گرفت.»

پایگاه هوایی «نواتیم» رژیم صهیونیستی در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر «بئرالسبع» و در نزدیکی «موشاو نواتیم» در صحرای النقب قرار دارد. اهمیت این پایگاه در این است که علاوه بر اینکه در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چندین مستشار ایرانی نقش داشت، مقر اصلی جدیدترین جنگنده F-۳۵ است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است.

در این عملیات  قرار نبود که شهرهای اسرائیل مورد هدف قرار گیرد اگرچه شهروندان اسرائیلی وحشتناک ترین شب عمر خود را تجربه کردند. سرلشکر باقری درباره عملیات علیه اسرائیل گفت:« توانایی ما در حدی بود که بتوانیم عملیات موشکی و پهپادی ده‌ها برابر بزرگتر از این علیه رژیم داشته باشیم اما این کار را انجام ندادیم و سعی کردیم در حدی که این تنبیه انجام شود عملیات کنیم. مراکز جمعیتی و اقتصادی آنها زده نشد تا ارتش جنایتکار و متجاوز صهیونیستی بداند اقدام آنها بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا ما آمادگی داریم تا از خاک و منافع‌مان دفاع کنیم.»

درست است که پدافند آمریکا و فرانسه به کمک گنبد آهنین آمدند، اما واقعیت این است که  دیگر اسرائیل آن رژیمی نخواهد بود که کسی جرات حمله به آن را نداشته باشد. ایران و جبهه مقاومت این هیمنه پوشالی را در هم شکستند و مردم منطقه دیشب با چشمان غیرمسلح توانستند سیل موشک‌های ایران به سوی اسرائیل را مشاهده کنند. همین عامل موجب شد که مردم در برخی کشورهای منطقه  به خیابان‌ها آمده و خوشحالی خود از حمله به اسرائیل را بروز دهند. اسرائیلی که در شش ماه گذشته از هیچ جنایتی در غزه دریغ نکرد و بیش از ۳۳ هزار انسان را در مقابل چشمان سازمان ملل و دولتمردان غربی به خاک و خون کشاند.

در داخل کشور نیز این عملیات می‌تواند موجب ارتقای همبستگی داخلی شود. مدتی بود که این مطالبه در جامعه ایجاد شده بود که پاسخ اقدامات اسرائیل علیه کشورمان در سوریه داده شود که البته تصمیم سران کشور بر خویشتن‌داری و صبر استراتژیک برای پاسخ در لحظه مناسب بود که بالاخره این اقدام شب گذشته انجام شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

ایران پاسخ خود را به اسرائیل داد. آنها هم پیام ایران را دریافت کردند و با بخشی از توان نظامی ایران آشنا شدند. رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران تاکید کرده است که «از نظر ما این عملیات خاتمه یافته است و قصدی بر ادامه آن وجود ندارد، اما چنانچه رژیم صهیونیستی اقدامی علیه جمهوری اسلامی چه در خاک ما و چه در مراکز متعلق به ما در کشور سوریه و جای دیگری انجام دهد، عملیات بزرگتری انجام خواهد شد.»

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.