مطالبات اقتصادی فیضیه/ قول رئیسی برای مسکن، مونوریل و فرودگاه قم

در جریان سفر استانی دولت به قم، رئیس جمهور بر پیگیری مطالبات مردم این استان از جمله مونوریل و فرودگاه در دولت تاکید کرد و گفت که در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۷۱ هزار مسکن در این استان ساخته خواهد شد. به گزارش ایسنا، دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهور به استان قم در روزهای

کد خبر : 6068
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
مطالبات اقتصادی فیضیه/ قول رئیسی برای مسکن، مونوریل و فرودگاه قم



در جریان سفر استانی دولت به قم، رئیس جمهور بر پیگیری مطالبات مردم این استان از جمله مونوریل و فرودگاه در دولت تاکید کرد و گفت که در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۷۱ هزار مسکن در این استان ساخته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهور به استان قم در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد. در این سفر برخی وزرا و معاونین رئیس‌جمهور از جمله وزیر ارتباطات، راه و شهرسازی، بهداشت، اقتصاد، ورزش، کشاورزی، آموزش و پرورش، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون امور زنان و خانواده به همراه رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز حضور داشتند.

روز پنجشنبه ابتدا رئیس‌جمهور به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف شد و در ادامه با حضور در پارک علم و فناوری قم، طرح اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری را افتتاح کرد. زارع‌پور وزیر ارتباطات در این مراسم اظهار کرد: «با این افتتاح امروز، در کل کشور ۷.۵ میلیون خانوار یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند و تا آخر سال این عدد به ۱۴ میلیون خانوار می رسد.مردم با استفاده از فیبرنوری، سرعت صد برابری اینترنت را نسبت به شرایط فعلی را تجربه می کنند و به هزار مگابایت بر ثانیه می‌رسد.» زارع‌پور روز قبل برای تست افزایش سرعت اینترنت به منزل حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی خطیب و کارشناس دینی که فعالیت زیادی در فضای مجازی دارد رفته بود. رفیعی به زارع‌پور یادآور شد که افزایش سرعت اینترنت چقدر به برگزاری کلاس‌های مجازی او کمک کرده است.
رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با اشاره به نقش قم مهد علم و دانش است، گفت:« موسسات علمی، دانشگاه‌ها، حوزه ها در حال تولید محتوا هستند و انتقال این محتوا به داخل و خارج کشور اهمیت ویژه و خاص دارد. افزایش سرعت فضای مجازی برای مراکز علمی و فرهنگی اهیمت دارد و این کار یک زیرساخت فرهنگی برای انتقال دانش است.» رئیسی همچنین افزایش سرعت اینترنت را برای کسی و کارها ضروری دانشت و البته به نقش سرعت اینترنت برای سرگرمی اشاره کرد و گفت که «سرعت اینترنت نباید موجب حال‌گیری از گیمرها و کسانی که بازی می‌کنند، شود.» پس از تقاضای مردم قم برای استفاده از شبکه فیبرنوری، این امکان پس از یک ماه برای آنها فراهم خواهد شد.
برنامه بعدی رئیسی بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در قم بود. در این مراسم بیش از ۷ هزار مسکن و زمین به مردم قم واگذار شد. بذرپاش وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که «دولت همه امکاناتی که می توانسته است، پای کار نهضت مسکن ملی آورده است.» رئیسی نیز گفت:« ساخت ۷۱ هزار مسکن در قم در نظر گرفته شده و با کمک مردم، بانک‌ها و دولت این مسکن ها باید سریعتر ساخته و تکمیل شود و نیاز استان رفع شود.» در این مراسم ۳۷۴۸ واحد مسکونی و ۳۵۰۸ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد.
رئیسی پس از بازدید از طرح نهضت مسکن ملی به جمع مردم قم در حرم حضرت معصومه(س) رفت. قرار بود این دیدار ساعت ۱۰ در صحن رضوی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شود. با نزدیک شدن به ساعت حضور رئیس جمهور این صحن با حضور مردم پر شده بود اگر چه رئیس‌جمهور کمی دیرتر به صحن رسید که آن هم به دلیل استقبال و ازدحام جمعیت در مسیر خودروی رئیس‌جمهور بود. با توجه به سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، پیش از رسیدن رئیسی به حرم حضرت معصومه، دختران خردسال چند آهنگ را اجرا کردند. از سوی دفتر ارتباطات ریاست‌جمهوری هم نامه‌های مردم جمع‌آوری می‌شد. برای مردم هم مولودی‌خوانی انجام شد تا اینکه رئیسی به جمع مردم آمد و خبرهای خوبی برای این مردم آورد. او در این دیدار به مردم وعده داد که مساله مونوریل و فرودگاه قم در دولت پیگیری خواهد شد. او همچنین گفت که در این استان ۷۱ هزار مسکن ساخته خواهد شد.
سپس رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان قم شرکت کرد. او پس از شنیدن گزارش موانع پیش‌روی تکمیل دو طرح عظیم مونوریل و فرودگاه بین‌المللی قم، دستورات لازم برای رفع مشکلات و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها را صادر کرد. این نشست با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رئیس شورای شهر و تعدادی دیگر از مسئولان مربوط برگزار شد.
دیدار با علما و طلاب قم یکی دیگر از برنامه‌های رئیس‌جمهور در قم بود. در محل سخنرانی رئیسی در مدرسه فیضیه بنری نصب بود که بخشی از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بر آن نوشته شده بود با این عنوان که «اقتصاد هدف جامعه اسلامی نیست اما وسیله‌ایست که بدون ان نمی توان به هدف‌ها رسید.» از روی نوشته این بنر می شد حدس زد که یکی از مطالبات مهم مدرسه فیضیه از رئیس‌جمهور، بهبود شرایط اقتصادی کشور است. پیش‌بینی هم درست بود و نمایندگان طلاب وعلما ضمن قدردانی از زحمات و دستاوردهای

دولت، بر مساله ضرورت تلاش بیشتر دولت برای بهبود شرایط اقتصادی تاکید کردند. در کنار مسائل اقتصادی، توجه بیشتر دولت به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز مطرح شد.
رئیس‌جمهور هم در این دیدار به مسائلی همچون لغو سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم، توجه بیشتر به اقشار کم درآمد و مستمری‌بگیران، اجرای طرح کالابرگ، مبارزه با فساد، افزایش تولید برق، شناسایی عوامل ایجاد تورم، حل تنش آبی ۵ هزار روستا و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد. او همچنین گفت:«۱۰ سال قبل این دولت کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم در سال اول دولت رشد به ۴ درصد رسید، در سال ۱۴۰۲ رشد اقتصادی بیش از ۶ درصد رسیده است این یعنی تولید ناخالص رشد داشته است. تولید خودرو از ۷۰۰ هزار به یک میلیون و ۳۰۰ هزار رسیده است یعنی نزدیک دو برابر شده است. در محضر رهبر انقلاب عرض کردم که در ۱۴۰۱، در صنعت ۴۲ میلیارد دلار اختصاص دادیم که این عدد در ۱۴۰۲ به ۴۵ میلیارد دلار رسید. اعلام کردیم که عرضه ارز در کشور ۶۹ میلیارد دلار است و به تولیدکنندگان گفتیم نگران نباشید. عددسازی های کانال های مختلف و ایجاد انتظارات تورمی جلوه ای از جنگ اقتصادی است.»
رئیس جمهور همچنین در جلسه شورای اداری استان قم شرکت کرد و پس از شنیدن نقطه نظرات استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان، درباره لزوم حفظ هویت قم، آمادگی برای پذیرش زائران، ساماندهی اتباع، تلاش مدیران استان برای به نتیجه رساندن به موقع طرح‌ها، رسیدگی به مشکل فاضلاب و دریاچه نمک، پیگیری ساخت مونوریل و فرودگاه، تکمیل مسکن مهر و ساخت مسکن نهضت ملی تاکید کرد.
رئیسی در جریان این سفر همچنین به طور جداگانه با اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله سبحانی، آیت الله نوری همدانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد. در این دیدارها رئیس‌جمهور گزراشی از اقدامات دولت در زمینه های سیاسی، بین‌الملل، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد. او همچنین با خانواده شهیدان زین‌الدین و صداقت دیدار کرد.
رئیسی ظهر روز جمعه برای شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به تهران بازگشت.

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.