گزارش خدمت رئیس‌جمهور به مراجع قم؛ قدردانی و توصیه‌های علما برای دولت

رئیس‌جمهور که پنجشنبه صبح در ادامه برنامه‌ سفرهای استانی،در دومین سفر دولت، به استان قم سفر کرد در جریان این سفر با حضور در بیت مراجع و علما با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در دیدار صمیمی با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، از توجهات آیت‌الله العظمی شبیری

کد خبر : 6066
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
گزارش خدمت رئیس‌جمهور به مراجع قم؛ قدردانی و توصیه‌های علما برای دولت


رئیس‌جمهور که پنجشنبه صبح در ادامه برنامه‌ سفرهای استانی،در دومین سفر دولت، به استان قم سفر کرد در جریان این سفر با حضور در بیت مراجع و علما با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در دیدار صمیمی با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی، از توجهات آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نسبت به دولت و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع تقلید تشکر کرد.

استماع نظرات و ارائه گزارش اوضاع کشور به مراجع تقلید تکلیف ضروری کارگزاران است

وی همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد.

طلب توفیق برای دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم

حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند.

گزارش رئیس‌جمهور به مراجع قم؛ قدردانی و توصیه‌های علما برای دولت
دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی

با این باور که مشکلات با توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی قابل حل است، برای رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کنیم
 

رئیسی صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هم با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی و دیدار با ایشان ضمن تبریک متقابل ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت و تبریک پیشاپیش ولادت امام رضا (ع) به این مرجع معظم تقلید، با ارائه توضیحاتی درباره اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات و بهبود اداره امور کشور، تصریح کرد: دولت با این باور که با وجود همه محدودیت‌ها مشکلات کشور با توکل بر خدا و تکیه بر توانمندی‌های داخلی قابل حل و فصل است، برای تامین مطالبات و رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کند. آمارها و شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد دولت در مسیر صحیح برای حل مشکلات گام برمی‌دارد و کاهش مشکلاتی نظیر بیکاری، احیای واحدهای تولیدی راکد، کاهشی شدن نرخ تورم و رشد نقدینگی و بهبود وضعیت ناهنجاری‌های اجتماعی در راستای پیگیری دغدغه عموم مردم کشور گواه این مدعاست.

وی همچنین در تشریح اقدامات دولت برای رفع مشکل مسکن به عنوان یک دغدغه جدی در جامعه، به تلاش برای جبران کاستی‌ها و کم‌کاری‌های باقیمانده از گذشته و تغییر رویکرد دولت در ساخت واحدهای مسکونی ویلایی به جای واحدهای آپارتمانی در مناطقی که مشکل تامین زمین وجود ندارد، اشاره کرد.

وی افزایش قابل توجه دریافتی مستمری بگیران، رایگان شدن آب، برق و بیمه سلامت برای دهک‌های پایین، تلاش برای توانمندسازی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و اجرای طرح کالابرگ را که با استقبال ۶۰ درصدی مردم مواجه شده است، بخشی دیگر از تلاش‌ها و برنامه‌های دولت برای بهبود معیشت اقشار کم درآمد عنوان کرد.

تلاش‌ها و سفرهای دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور داشته است

حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی هم در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) نزدیک شدن به سالروز ولادت امام رضا (ع) و نیز آغاز دهه کرامت به رئیس جمهور و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی رئیسی را نمود برجسته این تلاش‌ها توصیف و تصریح کرد: تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تاثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است.

ایشان همچنین با بیان این‌که «تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدیدها به فرصت سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید»، خواستار توجه بیشتر به مسائلی از جمله بهبود معیشت اقشار کم درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد.

گزارش رئیس‌جمهور به مراجع قم؛ قدردانی و توصیه‌های علما برای دولت
دیدار رئیس‌جمهور با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی

دولت تلاش کرده با اقدام و عمل توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی در جامعه را خنثی کند

رئیس‌جمهور پیش از ظهر جمعه هم با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد  و در این دیدار ضمن تبریک متقابل ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت و تبریک پیشاپیش ولادت امام رض (ع) با بیان این‌که «حضرت‌عالی چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی همواره دغدغه مردم و جامعه را داشته و دارید»، تصریح کرد: همه تلاش بنده و دولت مردمی این است که با وجود موانع و مشکلات، شتاب روند رشد کشور را افزایش دهیم و به لطف خدا توانسته‌ایم علی‌رغم دشمنی‌ها و فشارهای بی‌نظیر در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش بیکاری و احیای واحدهای راکد گام‌های مثبتی برداریم.

وی در تشریح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم به ویژه حمایت از اقشار کم درآمد، افزایش تا سه برابری مستمری سه دهک اول، خدمات آب، برق، گاز و بیمه سلامت رایگان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش خروج افراد از پوشش نهادهای حمایتی در نتیجه سیاست‌های توانمندسازی، افزایش ارزش یارانه و کاهش تاثیرپذیری معیشت مردم از نوسانات ارزی در نتیجه توزیع کالابرگ را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی همچنین بهبود حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان به نسبت افزایش تورم، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، بهبود شاخص‌های سلامت در نتیجه توسعه و افزایش امکانات و ظرفیت‌های بیمارستانی و تلاش برای رفع ریشه‌های تورم را از دیگر اقدامات مهم دولت در دو سال و نیم گذشته برشمرد و گفت: با این وجود دشمن نهایت تلاش خود را می‌کند تا با سیاه‌نمایی و شائبه‌افکنی مردم را ناامید کند، اما دولت متقابلا در میدان اقدام و عمل برای ارتقای امید و اعتماد مردم تلاش می‌کند.

رئیسی افزایش بیش از ۲ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و رسیدن ارزش صادرات محصولات فناورانه به بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ را از مصادیق تلاش‌های دولت برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت کشور برشمرد.

همصدایی و همگامی مسئولان با مردم رمز پیشرفت کشور است

آیت‌الله العظمی نوری همدانی هم در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش‌ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تاکید کرد.

ایشان بر اهمیت همصدایی و همگامی مسئولان با مردم تاکید و آن را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر مردم احساس کنند که مسئولان مثل آنها زندگی می‌کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت‌تر تحمل می‌کنند.

گزارش رئیس‌جمهور به مراجع قم؛ قدردانی و توصیه‌های علما برای دولت
دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله العظمی نوری همدانی

ارتباط مستمر استاندار قم و مسئولان دولت با مراجع تقلید همواره مورد تأکید بنده بوده است

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه هم‌چنین در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار با تبریک متقابل به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برای مناسبت‌های جاری و پیش‌رو، حضور در قم در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و تجدید دیدار با مراجع عظام تقلید را توفیقی بزرگ برای خود دانست و گفت: ارتباط مستمر استاندار قم و مسئولان دولت با مراجع تقلید همواره مورد تاکید بنده بوده است.

وی با بیان این‌که «با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان، کشور در حال پیشرفت است و در عزم دولت برای تسریع و تداوم مسیر رفع مشکلات و توسعه کشور خللی پیش نیامده است»، افزود: رشد تولید را محور رفع مشکلات و پیشرفت اقتصادی می‌دانیم و لذا با تلاش‌های شبانه‌روزی حدود 9 هزار واحد تولیدی راکد را احیا کرده‌ایم. همچنین روند ساخت مسکن در کشور رونق گرفته که خود به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصاد باعث رونق واحدهای صنعتی و خدماتی بسیاری شده است.

وی با بیان این‌که «دولت نسبت به رفاه و معیشت مردم حساس است»، تصریح کرد: بنای ما بر این است که مسائل را به شکل میدانی و از نزدیک رصد کنیم؛ روش این دولت عبور از کنار مشکلات نیست بلکه نگاه ما حل مسائل است، فارغ از اینکه این مشکلات مربوط به کدام دولت و کدام دوره است. به عنوان مثال دیروز در جلسه پیگیری موضوعات ویژه تصمیمات ویژه‌ای برای تعیین تکلیف دو پروژه بزرگ اما بر زمین مانده قم یعنی منوریل و فرودگاه بین‌المللی اتخاذ شد.

پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایه امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) به رئیس جمهور، سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی را باعث آشنایی و اطلاع دقیق از مشکلات مردم و مایه امیدواری توصیف و تصریح کرد: دولت در حوزه اقدام و عمل دستاوردهای ارزشمندی داشته اما اطلاع‌رسانی از این خدمات و دستاوردها باید تقویت شود.

ایشان با اشاره به جایگاه جهانی و مهم شهر قم، توجه بیشتر بر ارتقای شاخص‌های توسعه شهری و رفع مشکلات این شهر را خواستار شد و افزود: اقدامات دولت در ‌مسکن‌سازی در قم قابل تقدیر است و اگر چه دولت شما مسئول بلاتکلیف ماندن طرح منوریل و فرودگاه بین‌المللی قم نیست، اما با توجه اهمیت این طرح‌ها برای قم و نیز رویکرد دولت مردمی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام انتظار می‌رود اقدام موثری برای تعیین تکلیف و تکمیل این طرح‌ها نیز انجام شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما سخت‌کوشی، جدیت و تلاش شبانه‌روزی دولت مردمی امید زیادی برای انجام این کارها ایجاد کرده است، گفت: بنده همواره برای موفقیت جنابعالی و دولت مردمی دعا می‌کنم. پرکاری شخص جنابعالی و ارتباط گسترده شما با مردم، مایه امیدواری دوستداران انقلاب و ناامیدی دشمنان است.

گزارش رئیس‌جمهور به مراجع قم؛ قدردانی و توصیه‌های علما برای دولت
دیدار رئیس‌جمهور با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ایم

رئیس جمهور هم‌چنین در دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی از اقدامات دولت برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و رفع فقر در عین حفظ کرامت مردم، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید و کاهش فقر گزارشی ارائه کرد و درباره عملکرد دولت در زمینه اجرای عدالت گفت: دولت تمام همت خود را برای مبارزه با فساد در تمامی لایه‌ها مصروف داشته‌ و در این رابطه اقدامات موثری انجام داده است.

وی همچنین با تشریح اقدامات دولت در زمینه افزایش تولید در حوزه نفت و گاز خاطرنشان کرد: تدابیر اتخاذ شده در انجام عملیات وعده صادق، موجب هماهنگی حداکثری بین میدان، دیپلماسی و رسانه و تحقق کامل اهداف این عملیات شد و در نتیجه مردم نیز با هر سلیقه‌ای از این حرکت غرورآفرین تمجید کردند.

لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور

حضرت آیت‌الله جوادی آملی هم در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت در بخش‌های مختلف، بر لزوم افزایش تولید و بهره‌برداری بهینه از ذخایر و منابع ثروت‌آفرین کشور در اداره امور جامعه و توجه مضاعف به کرامت مردم در عین رفع دغدغه‌های معیشتی آنها تاکید کرد.

همچنین ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، عملیات غرورآفرین وعده صادق را موجب افتخار دانست و تصریح کرد: این اقدام همراه با عقلانیت انجام شد.

دیدار رئیس‌جمهور با حضرت آیت‌الله جوادی آملی

انتهای پیام



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.